Free Joomla Templates by iPage Hosting

A Transzcendentális Meditáció technika

 Mi a TM, mit adhat nekem, mi történik a gyakorlása közben?

 

Mit adhat nekem a TM?

Az életet sokkal örömtelibbé és kiegyensúlyozottabbá teheti. Sok ember arról számol be, hogy ennek a nagyon könnyen gyakorolható technikának életformáló hatásai vannak, csökken többek között a szorongás, a stressz, a hangulatingadozások, az álmatlanság és a magas vérnyomás.

A krónikus stressz károsan hat az egészségre, a boldogságra, a kreativitásra és a hatékonyságra. Több mint 350, a TM-en végzett publikált tudományos kutatás dokumentálja a technika hatékonyságát a stressz és a stresszel összefüggő állapotok javításában, az agyműködés javításában és sok egyéb területen.

 

Mi a TM technika?

Ez egy egyszerű, természetes technika, amit kényelmesen ülve, csukott szemmel naponta kétszer 20 percig gyakorolunk.

A TM technikát nagyon könnyű megtanulni, és kellemes gyakorolni. Ez nem vallás, filozófia vagy életmód. Több mint 6 millió különböző vallású, kultúrájú és korú ember gyakorolja.

 

Mi van, ha nem vagyok jó az elme kontrollálásában?

Semmi gond. Más meditációs gyakorlatoktól eltérően, itt nem kell koncentrálni, irányítani az elmét. Nem kell semmit elképzelni, vagy szemlélni az elmét.

Bárki képes gyakorolni. Még figyelemzavaros gyermekek és poszttraumás stresszel küzdő katonák is képesek gyakorolni. Ez azért lehetséges, mert a TM erőfeszítés nélkül teszi lehetővé, hogy az elme lecsendesedjen és megtapasztalja a belső nyugalmat.

 

Mi történik, amikor meditálunk?

A TM technika lehetővé teszi, hogy az elme könnyedén lecsendesedjen a gondolat finomabb állapotainak megtapasztalása által, míg megtapasztalja a tudatosság legcsendesebb és legbékésebb állapotát, a tiszta tudatosságot.

 

Ebben a videóban elmondjuk mi a TM, miért érdemes gyakorolni:

 

Mi van akkor, ha kételkedek benne?

A TM hatékonyságát nem befolyásolja az, hogy valaki szkeptikus, vagy épp hinni akar benne.

 

Képes vagyok a TM-et könyvből, DVD-ről vagy online megtanulni?

A TM technikát könnyű megtanulni, de ehhez személyre szabott interaktív tanulás szükséges. Ezért a TM-et csak képzett oktatók tanítják egyénileg minden tanulónak. Számtalan könyvet, DVD-t, stb. lehet vásárolni a meditációval kapcsolatban, de egy sem tanítja az autentikus TM technikát.

Videónk 2. része a technika részleteiről és a tanfolyamról szól:

 

Mi a TM értéke a mindennapjaimban?

Széles körben végzett, lektorált, tudományos lapokban megjelent kutatások azt találták, hogy a technika gyakorlásának széleskörű jótékony hatásai vannak:

  • Nagyobb belső nyugalom a nap során
  • csökkenő kortizol szint (a „stressz hormon”)
  • normalizálódó vérnyomás
  • csökkenő álmatlanság
  • a szívinfarktus és a szélütés előfordulásának csökkenése
  • csökkenő szorongás és depresszió
  • növekvő agyi működés és memória

 

„ A Journal of Alternative and Complementary Medicine-ben megjelent, 1295 emberen végzett 16 kutatás metaanalízise rámutat arra, hogy a TM hatékonyabban segített a súlyos szorongásos állapotokon, mint a pszichoterápia vagy más meditációs technikák. Az állapot javulása mellett bónuszként javult a vérnyomás, az álmatlanság, a családi és munkahelyi élet minősége, és csökkent a nemkívánatos szerek fogyasztása.”